Моя атестація



Умніченко Наталія Олександрівна

                      Творча книжка

2016 р.

Міжатестаційні роки2016 - 2021 
Дата народження21.09.1973 р.
Посада, яку займає педагогічний працівник, стаж роботи на займаній посаді на час атестаціїВчитель початкових класів, 28 років
Загальний стаж педагогічної діяльності (роботи за спеціальністю)28 роки
Освіта (освітньо-кваліфікаційний рівень, найменування навчального закладу, рік його закінчення, спеціальність)вища, спеціаліст, Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, 2011 р., вчитель початкових класів, вихователь дітей дошкільного віку.
Науковий ступінь (вчене звання)немає
Підвищення кваліфікації протягом останніх 5 років (з якої спеціальності, номер та дата видачі документа)

2019 – курси вчителів початкових класів – ПОІППО;

2019 – курс «Підвищення кваліфікації учителів початкових класів з упровадження нового Державного стандарту початкової освіти»;

2019 – «Онлайн-курс для вчителів початкової школи», розроблений МОН України, студією онлайн-освіти EdEra;

2018 – онлайн-курс «Основи здоровязбережної компетентності»;

2018 – онлайн-курс «Вчимося жити разом»

Дата та результати попередньої атестації2016 р., спеціаліст І категорії


Методична картка
Методична тема, над якою працюю1 рік Формування і розвиток творчої особистості, згрупування учнівського колективу.
2 рік Формування і розвиток творчої особистості, згрупування учнівського колективу.
3 рік .Формування і розвиток творчої особистості, згрупування учнівського колективу.
4 рік Формування і розвиток творчої особистості, згрупування учнівського колективу.
5 рік Розвиток творчих здібностей молодших школярів шляхом використання сучасних педагогічних технологій
Передовий педагогічний досвід, який використовую (яку технологію навчання, в кого запозичую)1 рік Елементи здоров'язберігаючої технології Володимира Базарного.
2 рік Елементи здоров'язберігаючої технології Володимира Базарного.
3 рік Елементи здоров'язберігаючої технології Володимира Базарного.
4 рік Елементи здоров'язберігаючої технології Володимира Базарного.
5 рік Вивчення передового досвіду Дашковської Т. В з теми: "Використання ігрових технологій в навчально-виховному процесі
Мій досвід (проблема, ким, коли вивчався)1 рік
2 рік
3 рік
4 рік
5 рік
Власні методичні розробки (брошури, презентації, відео та ін.)1 рік Створення відеофайлів за допомогою програми Movie Maker
2 рік Створення відеофайлів за допомогою програми Movie Maker
3 рік Створення відеофайлів за допомогою програми Movie Maker, Відеошоу
4 рік Створення тестів для 4 класу для перевірки засвоєння програмового матеріалу на сайті "На Урок"
5 рік Створення тестів для 1 класу для перевірки засвоєння програмового матеріалу на сайті "На Урок"
Мої повідомлення:
- на сайті (1);
- у районці (2);
- інші (3)
1 рік 1
2 рік 1
3 рік 1
4 рік 1.3 Розробки уроків та виховних заходів на сайтах "Всеосвіта" та “На Урок"
5 рік Розробки уроків та виховних заходів на сайтах "Всеосвіта" та “На Урок"
Участь у психолого-педагогічних семінарах1 рік Участь у проведенні семінару заступників директорів.
- Участь у зональному семінарі вчителів початкової школи. Майстер- клас з виготовлення колажу.
2 рік 
3 рік 
4 рік
5 рік
Участь у предметних тижнях1 рік Тиждень початкового навчання
2 рік Тиждень початкового навчання
3 рік Тиждень початкового навчання
4 рік Тиждень початкового навчання
5 рік
Виступи на педраді1 рік
2 рік
3 рік
4 рік
5 рік
Методичні наради та інші збори (виступи)1 рік 
2 рік 
3 рік 
4 рік 
5 рік
Участь у педчитаннях, конференціях1 рік
2 рік 
3 рік
4 рік Перегляд вебінарів на сайті "На Урок"
5 рік
Експериментально-дослідницька робота1 рік
2 рік
3 рік Створення проєкту "Звідки береться пил"
4 рік
5 рік
Участь у конкурсах «Учитель року», «Класний керівник року», «Вихователь року»1 рік
2 рік 
3 рік
4 рік Конкурс "Вчитель року" 3 місце в районному турі
5 рік
Участь у ярмарках педагогічних технологій1 рік
2 рік
3 рік
4 рік
5 рік
Участь у різних виставках, конкурсах, змаганнях1 рік
2 рік
3 рік 
4 рік
5 рік
Участь та перемога учнів в олімпіадах з предметів1 рік
2 рік  природничий конкурс "Колосок", математичний конкурс"Кенгуру", інформатичний"Бебрас", мовознавчі "Соняшник", "Патріот",
3 рік  природничий конкурс "Колосок", математичний конкурс"Кенгуру", інформатичний"Бебрас", мовознавчі "Соняшник", "Патріот",
4 рік  природничий конкурс "Колосок", математичний конкурс"Кенгуру", інформатичний"Бебрас", мовознавчі "Соняшник", "Патріот", "Безпечний інтернет", конкурси на сайті "На урок"
5 рік
Участь у МАН1 рік
2 рік
3 рік
4 рік
5 рік
Медалісти1 рік
2 рік
3 рік Калюжна А
4 рік Калюжна А., Грунтенко Б.
5 рік
Вступ до педвузів1 рік
2 рік
3 рік
4 рік
5 рік
Робота з батьками та населенням1 рік Класовод 1 класу
2 рік Класовод 2 класу
3 рік Класовод 3 класу
4 рік Класовод 4 класу
5 рік Класовод 1 класу
Моя громадська активність1 рік
2 рік
3 рік
4 рік Участь у виставках
5 рік
Інші види діяльності1 рік
2 рік
3 рік
4 рік
5 рік

Розвиток творчих здібностей молодших школярів шляхом використання сучасних педагогічних технологій

Розвиток творчого потенціалу людини трактується сьогодні як основне завдання школи. Для реалізації його потрібно насамперед розглянути учня не як суму зовнішніх впливів, а як цілісну, активну, діяльну істоту. У цьому основна суть перебудови навчально-виховного процесу. Учень – не об’єкт, а насамперед творець свого власного «Я».

   Найголовнішим завданням для себе вважаю навчити дітей мислити самостійно і творчо, зробити все, щоб дитячий талант розквітав з перших шкільних років. Щоб учні не тільки засвоювали певну суму знань, а й проходили школу громадянськості, щоб кращі риси людської душі були притаманні їм протягом усього життя.

  Важливим для вчителя є і принцип активності дитини. Знання учнів, розумовий, духовний та культурний розвиток повинні спиратися на власні зусилля. Учень оволодіває знаннями і навичками, які у майбутньому зможе застосувати до аналогічних завдань. Цей принцип допоможе дитині виробити в собі впевненість у власній цінності, у тому, що вона сама дасть собі раду і власними зусиллями зуміє подолати труднощі, які траплятимуться на її життєвому шляху.

  На мою думку, основне завдання сучасного вчителя – залучити учнів до активної  діяльності. Зацікавленість, викликана вчителем на уроці, за певних умов може перерости в стійкий інтерес до знань. Важливим завданням ефективного розвитку творчих можливостей є створення необхідних умов для її розвитку. Чим частіше дитина досягає найвищої «планки» успіху, тим успішніше розвиваються її можливості.

  Перш за все, з’ясовую для себе: «Учень – це не посудина, яку потрібно заповнювати, учень – смолоскип, який потрібно запалювати». Уважно придивляюся до кожного учня, намагаюся знайти і розвивати його позитивні риси. Тому ще з перших днів навчання дитини в школі намагаюся створити ситуацію успіху, підбадьорити учня, що зазнав невдачі, похвалити навіть за незначний крок вперед.

  Працюючи над даною проблемою переконалася, що розвивати творчі здібності можна по – різному. Але для розвитку творчих здібностей більшості школярів важливою є саме роль учителя. Завдання педагога – управляти процесами творчого пошуку йдучи від простого до складного:

-       створювати ситуації успіху , що сприяють творчій активності школяра;

-       розвивати його уяву, мислення;

-       розв’язувати дедалі складніші творчі завдання.

  Найефективнішим засобом досягнення цієї мети є інноваційні технології навчання. Саме інноваційний підхід забезпечує позитивну мотивацію здобуття знань, активне функціонування інтелектуальних і вольових сфер, сприяє розвитку творчої особистості. Тому в своїй роботі поєдную групові та індивідуальні форми роботи, застосовую елементи інтерактивного навчання, надаю перевагу таким інтерактивним прийомам і методам, як: «Мікрофон», «Асоціативний кущ», «Мозкова атака», «Рефлексія».

  Незважаючи на розмаїття нововведень основною формою організації навчальної діяльності учнів залишається урок. Готуючись до нього продумую кожен його етап, добираючи ефективні методи та прийоми.

  Для ефективного застосування інтерактивного навчання я старанно сплановую свою роботу:

даю завдання учням для попередньої підготовки: прочитати, продумати, виконати самостійні підготовчі завдання;

- відбираю для уроку або завдання такі інтерактивні вправи, які зацікавили б учнів;

- при виконанні інтерактивних вправ даю учням час подумати над завданням.

    В.О.Сухомлинський писав: «Не можна вимагати від дитини неможливого – до певного рівня і певного кола знань, різні діти йдуть по - різному». Тому подаючи матеріал, підбираю завдання за рівнем складності. При систематичному їх використанні в учнів розвивається зорова пам'ять, розширюються обсяг сприймання, нарощується швидкість читання, збагачується словниковий запас, виробляється зосередженість під час читання.

  Невід’ємною складовою частиною навчання є ігрові технології. Гра для дитини – супутник життя. «Дитина граючи живе, і живучи грає». Саме гра є тим видом діяльності, у якому учні навчаються спілкуватися, набувають перших навичок поведінки в колективі, пізнають різноманітні явища навколишньої діяльності. На уроці чи то в позакласний час доцільна гра, яка залучає до пошуку, винахідливості, збуджує бажання перемогти, розвиває самостійність у мисленні, творчі задатки. Ігрова діяльність знімає психологічне напруження. Під час гри в дітей формується вміння спілкуватися, дослухатися до думки товаришів і висловлювати свою думку

  Урок – це творчість, а творцями його є самі учні. Уроки намагаюся будувати так, щоб вплинути на почуття і розум дітей, добираючи вправи стимулювання пізнавальної активності учня. При цьому даю дітям можливість вільно висловлювати свої припущення, а потім критично аналізувати і відбирати правильні відповіді. Головне не кінцева відповідь, а сам процес розумової роботи, різні варіанти досягнення результату. Природа пошуку в усіх випадках одна: дати відповідь на питання «як?», «чому?», виявити допитливість, а згодом – стійкий інтерес до навчання, бажання вчитися, збагачувати свої знання. Продуктивними у розвитку творчих здібностей учнів є нестандартні уроки, які широко використовую в практиці своєї роботи: інтегровані, театралізовані, міжпредметні. Застосовую в своїй роботі такі засоби пізнання, які розширюють можливості органів чуттів сприймати та запам’ятовувати. А саме –мультимедіа: відео, презентації, навчальні фільми. Ці ресурси допомагають створити таку психологічну атмосферу уроку під час організаційного етапу, за якої досягається успіх навчальної діяльності. В процесі навчання намагаюся розкрити дитячу обдарованість,  визначити методи, що сприяють розвитку можливостей самовираження дитини, тісно співпрацювати з практичним психологом, спільно з батьками підтримувати дитину в реалізації її інтересів у школі і в сім’ї.

  Для того, щоб удосконалити роботу з дітьми, дати їм ґрунтовні, міцні знання, озброїти практичним розумінням основ наук залучаю своїх вихованців до конкурсів і олімпіад, проводжу різноманітні інтелектуальні ігри. Учні є постійними учасниками  всеукраїнських конкурсів: математичного «Кенгуру», інтерактивно–природничого «Колосок», «Бебрас» - з інформатики, «Патріот» та «Соняшник» - з української мови, «Гринвіч» - з англійської мови.

  Особливу увагу приділяю виховній роботі. Готую і проводжу виховні заходи спільно з батьками, що сприяє зближенню і взаєморозумінню. Для проведення виховних годин підбираю цікавий матеріал , що спонукає дітей любити, шанувати і берегти історію нашого народу. Вважаю, що найважливішими моральними якостями молодших школярів, які свідчать про рівень культури особистості, її вихованість, є ввічливість, привітність, делікатність, доброзичливість, сердечність. Тому з дітьми працюю над формуванням культури поведінки шляхом проведення тематичних бесід, виховних годин, ігор, танців.

  Моє завдання - згуртування дитячого колективу, виховання почуття відповідальності, взаємодопомоги. Під час виховного процесу намагаюсь створювати реальні можливості добору більш гнучких виховних впливів, що враховують індивідуальні можливості дитини.

  Пишаюсь своїми учнями, їхніми перемогами і адресую всі заслуги, в першу чергу, не собі, а їм. Віддачу шукаю у повазі, щирому ставленні, творчості та взаєморозумінні






                 Творча книжка (2011-2016)

Міжатестаційні роки 2011 - 2016 
Дата народження 21.09.1973 р.
Посада, яку займає педагогічний працівник, стаж роботи на займаній посаді на час атестації Вчитель початкових класів, 23 роки
Загальний стаж педагогічної діяльності (роботи за спеціальністю) 23 роки
Освіта (освітньо-кваліфікаційний рівень, найменування навчального закладу, рік його закінчення, спеціальність) вища, спеціаліст, Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, 2011 р., вчитель початкових класів, вихователь дітей дошкільного віку.
Науковий ступінь (вчене звання) немає
Підвищення кваліфікації протягом останніх 5 років (з якої спеціальності, номер та дата видачі документа) 2015 р. - вчитель початкових класів (січень),
2015 р. - вихователь ГПД (дистанційно, липень)
Дата та результати попередньої атестації 2012 р., спеціаліст ІІ категорії

Творча книжка

Методична картка
Методична тема, над якою працюю 1 рік Формування і розвиток творчої особистості, згрунтування учнівського колективу.
2 рік Формування і розвиток творчої особистості, згрунтування учнівського колективу.
3 рік Формування і розвиток творчої особистості, згрунтування учнівського колективу.
4 рік Формування і розвиток творчої особистості, згрунтування учнівського колективу.
5 рік
Передовий педагогічний досвід, який використовую (яку технологію навчання, в кого запозичую) 1 рік Дашковська Тамара Віталіївна, Петраківський НВК, Черкаської області
2 рік Дашковська Тамара Віталіївна, Петраківський НВК, Черкаської області
3 рік Дашковська Тамара Віталіївна, Петраківський НВК, Черкаської області
4 рік Дашковська Тамара Віталіївна, Петраківський НВК, Черкаської області.
Елементи здоров'язберігаючої технології Володимира Базарного.
5 рік
Мій досвід (проблема, ким, коли вивчався) 1 рік
2 рік
3 рік
4 рік
5 рік
Власні методичні розробки (брошури, презентації, відео та ін.) 1 рік
2 рік Презентація "Великі права маленької дитини"
3 рік Презентація про конфлікт.
 Створення відеофайлів за допомогою програми Movie Maker
4 рік Створення відеофайлів за допомогою програми Movie Maker
5 рік
Мої повідомлення:
- на сайті (1);
- у районці (2);
- інші (3)
1 рік
2 рік
3 рік 1
4 рік 1
5 рік
Участь у психолого-педагогічних семінарах 1 рік Семінар у Чапаєвській ЗОШ І-ІІІ ступенів (27.11.12)
2 рік Семінар у Чутівській школі І-ІІІ ступенів. Використання ІКТ у початкових класах (27.01.14)
3 рік Участь у обласному семінарі "Про організацію та проведення обласного конкурсу "Класний керівник" в 2015 р.(04.12.14)
Участь у районному семінарі педагогів-організаторів. Відкрита година спілкування "Давайте в дружбі жити"
Участь у проведенні засідання "Школа молодого керівника" з теми "Інтернет-технології в управлінській діяльності керівника школи"
4 рік
5 рік
Участь у предметних тижнях 1 рік Предметні тижні
2 рік Предметні тижні
3 рік Предметні тижні
4 рік Тиждень початкових класів, предметні тижні
5 рік
Виступи на педраді 1 рік
2 рік
3 рік
4 рік
5 рік
Методичні наради та інші збори (виступи) 1 рік Звіт-виступ по своїй методпроблемі.
2 рік Звіт-виступ по своїй методпроблемі
3 рік Звіт-виступ по своїй методпроблемі.
4 рік Виступ по створенню відеороликів за допомогою програми Windows Movie Maker
5 рік
Участь у педчитаннях, конференціях 1 рік
2 рік Культурна спадщина В. Сухомлинського
3 рік
4 рік 
5 рік
Експериментально-дослідницька робота 1 рік
2 рік
3 рік
4 рік
5 рік
Участь у конкурсах «Учитель року», «Класний керівник року», «Вихователь року» 1 рік
2 рік Шкільний етап "Учитель року"
3 рік
4 рік
5 рік
Участь у ярмарках педагогічних технологій 1 рік
2 рік
3 рік
4 рік
5 рік
Участь у різних виставках, конкурсах, змаганнях 1 рік
2 рік
3 рік Колективна конкурсна робота "Зимова казка"
4 рік
5 рік
Участь та перемога учнів в олімпіадах з предметів 1 рік
2 рік
3 рік
4 рік 
5 рік
Участь у МАН 1 рік
2 рік
3 рік
4 рік
5 рік
Медалісти 1 рік
2 рік
3 рік Меркулова Владислава
4 рік
5 рік
Вступ до педвузів 1 рік
2 рік
3 рік
4 рік
5 рік
Робота з батьками та населенням 1 рік класовод 1 класу
2 рік класовод 2 класу
3 рік класовод 3 класу
4 рік класовод 4 класу
5 рік
Моя громадська активність 1 рік
2 рік
3 рік
4 рік
5 рік
Інші види діяльності 1 рік
2 рік
3 рік
4 рік
5 рік
 Примітка: методична картка ведеться окремо кожним учителем від атестації до атестації (за 5 років)